Game drive

22 februari 2016 - Maun, Botswana

"Game drive" is het rondrijden in je auto op zoek naar wilde dieren. Dit vindt vaak plaats in beschermde natuurparken. Je mag je auto niet verlaten dus moet je voor voldoende water en eten zorgen.

Gisteren hebben wij zo'n "game drive" gemaakt van zo'n 6 uur door het Moreni Game Reserve, een natuur reservaat waarbij je bij binnenkomst jezelf moet registreren en handtekening moet plaatsen dat je voor eigen risico het park in gaat....het park bestaat uit zanderige en gravel weggetjes en veel groen. In één woord geweldig.Grote groepen olifanten van heel dichtbij gezien, Ook groepjes everzwijnen gezien en een bizon maar helaas geen leeuwen en tijgers. Wellicht komen die later nog op ons pad.

Zo langzamerhand zijn we aan onze laatste week begonnen en zullen nog diverse schitterende plaatsen aan doen in de hoop nog meer moois te zien.

Voorlopig laatste nachtje op de Sedia Camping, fantastische plek aan de Thamalakane River. Zo vriendelijke mensen en fijne faciliteiten zoals mooi kampeer terrein, heerlijk keuken en een zwembad.

Morgen rijden we een behoorlijk stuk en zullen eind van de dag Botswana verlaten om weer in Namibie verder te reizen. We hebben al een fijne camping op oog dus daar hoeven we niet naar te zoeken. Lang leve het Wifi!

Bedankt weer voor het volgen en tot morgen!

Wim en José

1. E Verwijs:
    22 februari 2016
    Avontuurlijk allemaal. En nog is de pret niet op, jullie zullen vast de leeuwen en tijgers nog wel ergens tegenkomen, daar zullen we voor duimen! Veel plezier.
  2. Kees Nobels:
    22 februari 2016
    Toch mooi, tzal wel zoiets als Krugerpark zijn toch? Ook zo mooi.
    Daar hadden we wel veel geluk... Binnen een ochtend hadden we de Big Five..
    Op naar morgen..
    Hier voor de vierde dag regen en grijs weer.. Dus aan jullie: lekker verder genieten..
    Ron en Kees
  3. Hennie en Mart:
    23 februari 2016
    Zo'n ritje door Zuidelijk Afrika gaat wel erg snel: nu al weer de laatste week. Ik hoop dat jullie de hele big five nog zien, maar je kunt -gezien de verhalen- elkaar wel de high five geven. Wat een geweldige tocht en schitterende ervaringen! Dat heb je toch maar weer mooi in the pocket!