Einde van de reis via de wasstraat...

1 maart 2016 - Windhoek, Namibië

De verhuurder van onze auto had gevraagd of wij de auto zo schoon als mogelijk wilde inleveren voor een snelle afhandeling bij de inlevering.De meeste mensen leveren de auto zo vuil mogelijk in. Ze denken dan zien ze de e.v.t krassen en deuken niet, nu daar hebben de verhuurders van geleerd dus als hij vuil is moet je wachten totdat hij gewassen is , dus wij langs een wasstraat ...wij.dachten dat er een ongeluk was gebeurt wat een drukte .Nee hoor 15 wachtende voor ons en de wasstraat bestond uit een paar emmers water zemenlappen en een paar sponsen.Tweede wasstraat... kelere zeg half Windhoek stond hier bij die wasstraat nog gevraagd aan iemand wanner we aan de beurt waren hij zij over 4 uur ...dus gauw naar de camping.Tweede dag halve stad afgereden totdat we iets vonden waar we de sleutel in konden leveren en twee uur later de auto op konden halen , zat niks anders op dan 4 bakken koffie te drinken en de prijs van € 4,80 te betalen voor een met de handgewassen auto.Heb de man €1, 20  fooi gegeven  ... toen ik wegreed en achterom keek was hij nog de sporen van mijn schoenen op de grond aan het kussen waar ik gelopen had.Het verschil tussen arm en rijk is hier nog heeeel  groot .kinderen uit een plas zien drinken toen het geregend had bedelen om brood etc..etc... Voor de bushman bewaker s' morgens eitjes gebakken met spek man hele nacht in de weer zonder eten.Gisterenavond nog vond de bewaker van her terrein na twee keer langs lopen eindelijk de moed om ons te vragen of we iets te eten voor hem hadden, hebben onze laatste broodjes gegeven met kaas twee bananen en een blikje cola erbij ...wij konden de andere morgen wel een ontbijtje klaar laten maken in het restaurant.

Dus zo'n reis laat ook wel andere indrukken bij je na hoor.

Tot morgen.